lördag 3 oktober 2015

Kort rapport : åter på HS

Skriver från min iPhone så det blir bara en sammanfattning. På kvällen i onsdags fick jag feber och den steg på torsdag förmiddag till nästan 40 gr. Jag var i kontakt med Leveravd o mottagning sen natten och fick åka in när febern steg så kraftigt. Jag hade också en mkt jobbig värk i korsryggen som nog var värre än febern. Muskelvärk kändes det som eller mensvärk för er som vet hur det känns! På plats på avdelningen tog de massor av odlingar, blod, urin, feses (bajs). Och så fick jag antibiotika intravenöst. Ryggmärken hade gett sig men kom tillbaka på natten. Fick då en morfintablett o det var ljuvligt att känna hur smärtan gav med sig. Febern gick också ner under natten o var nog nästan borta på morgonen. Jag sov riktigt bra o det var skönt eftersom jag varit vaken hela natten innan. Min son  C var med mig på dagen också o följde med mig till HS vilket var så skönt. Inte så lätt när man har så hög feber😒  Nå på fredagen kändes allt bättre men jag var mkt trött fortfarande. Jag var isolerad först eftersom jag hade diarré men det visade sig inte vara nån farlig bakterie där så isoleringen togs bort på fredag kväll. Skönt. Det visade sig dock vara en bakterie i blodet troligen efter ERCn eftersom det var en tarmbakterie. Vem bakterier i urinen vilket jag inte jämnt av. Nu idag mår jag riktigt bra och det ryktas att jag ska få åka hem i morgon 😀  Och en sak till: fysioterapeuten som jag avbeställt kom upp på mitt rum fredag morgon. Vad glad jag blev! Så nu har jag 5 övningar att göra 2 ggr per dag. Perfekt.  Ha det så gott kära läsare💙

1 kommentar:

  1. Tänker på dig!
    Ska hälsa på min farbror som också gjort en levertransplantation idag. Han mår jättebra nu. Transplanterades för 2½ år sedan (vi låg samtidigt på Huddinge).
    Kram

    SvaraRadera