onsdag 20 mars 2019

Två veckor har gått

Märkligt nog har det redan gått två veckor. Jag har nu min bror Per här en vecka och det känns väldigt lyxigt. Han kom igår, söndag-tisdag var M här och vi var inne på HS både måndag och tisdag för att lägga om operationsärret. Det läcker fortfarande. Men tydligen är det så att om det finns vätska som behöver komma ut så är det så. Det är bara att fortsätta byta. Nu har jag inte varit inne sen i tisdags morse så hoppas det håller till på fredag då jag ändå ska dit(till transplantationsmottagninen F61) ta prover och träffa läkare. I går tog jag också prover och öv.läkare R ringde och sa att de såg bra ut. Jag behövd bara minska på Adporten lite. (en av de immunsuppressiva som de hela tiden mäter i blodproven hur mycket som finns i blodet).
Idag har jag promenerat två ggr ca 500 m per gång och gick i en halvbrant backe också (jobbigt) benen är darriga och jag blir lätt andfådd. Även om jag står och går hemma är det jobbigt för benen. Jag har också gjort mitt gymnstikprogram varje dag sen i måndags. Det går rätt bra att sova, men lite jobbigt att sova på rygg, försöker vrida mig lite åt olika håll. Jag har det ju superbra annars som får lunch och middag fixade, disk och städning och allt.
Igår kom en släkting med semlor, mums, har inte ätit semlor på ett par år. Det kommer att bli fler:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar