onsdag 13 mars 2019

Första veckan efter retransplantation lite blandat

Dag 7 idag. Jag är kvar på K89 på HS eftersom det sen visade sig att det inte fanns plats på Stockholms Sjukhem. (Kan hända att jag skriver dubbla infon mm, jag mejlat inlägget och ser inte vad jag skrivit innan) 
Nu söker läkarna platser på andra hem. Om det inte blir nåt så åker jag istället hem på fredag. Idag har jag trapptränat, dvs gått upp och ner i en trapp med en personal bredvid mig. Jobbigt. Orkade gå uppför två trappor och ner igen. Har gjort mitt fysprogram med ett gummiband som jag ska göra minst 2ggr /v helst varje dag. Kissar som jag ska och tarmarna sköter sitt jobb. Hittills mitt i natten mest....Idag gick det bra med smärtan fram tillvaro två då det slog till snabbt. Tog både alvedon och oxynorm samtidigt. Nu vid tre börjar det kännas bättre. 
Är lite förkyld men det är ingen fara. 
Ett sår eller hålet efter ett av de tre dränagen läcker fortfarande. Operationssåret ser fint ut. De har gått lite längre åt vänster nu eller det var endast en "hockeyklubba" förra gången. Rakt ner från bröstbenet och sen åt höger. Nu går även ett ärr åt vänster. De behövde nog det för att komma åt bättre. Ja det var lite smått och gott🤗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar