söndag 6 december 2015

Inlagd med antibiotikadropp

Nu är jag på HS avd K89 rum 12 och skriver från min IPhone. Jag fick feber igen torsdag kväll men behövde inte komma in ändå. På morgonen feberfri men illamående och svag. Tog taxi till KS och tog proverna. Hemma igen vid 10. Min vän M skulle komma och hälsa på mitt på dagen men det blev aldrig av. Läkare O ringde redan vid 11 och meddelade att sänkan var 148 och att jag måste komma in för odling och intravenös antibiotika. Så jag är här sen i fredags. Inget svar än på odlingen men jag mår bättre och igår var värdena bättre. Idag vet jag inte eftersom ingen läkare varit förbi ännu. Det är ju inte säkert att de hittar vilka bakterier det är på odlingen men hoppas det. Antibiotikan de provar nu är en annan än tidigare så hoppad den tar kål på alla bakterier. Precis nu kom en SSK in och jag fick veta att proverna ser fina ut. Har också lyckats äta en halv lunch med god aptit. Så det är bra tecken.

8 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att dom hittar en medicin som tar! Vore skönt om du kunde bli av med den där lurande infektionen nån gång!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken massa skräp du råkar ut för. Hoppas att antibiotikan biter ordentligt den här gången!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar så! Hur går det för dig?

      Radera
    2. Jodå, veckorna tickar på här å nu är det väl snart två månader på väntelistan. Just nu känner jag att det vore rätt trevligt om det kunde vänta till efter lite julfirande i alla fall :) Men, men, det får komma när det kommer. Trevlig helg!

      Radera
  3. Hoppas du blir piggare snart!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jag, även om jag inte känner mig helt frisk. Men som jag skrev på din hemsida nyss, den trötthet du känner nu och som jag hade innan transplantationen är mycket värre än allt jag varit med om efteråt.

      Radera
  4. Hörde av Gun att du fortfarande ligger kvar! Kul att hon kommer upp i helgen, men tyvärr kan vi inte ses för jag är fortfarande dyngförkyld. Det får bli en annan gång!
    Stjärnkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad synd. Men vi får ses efter din förkylning, nån gång måste de väl bli lite normala! Jag är hemma nu igen, ska snart skriva om det, kom hem igår. Superbra!
      Stjärnkramar till dig med

      Radera