tisdag 11 september 2018

Transplantationsutredning II, dag 5

I går kväll fick jag feber, den kom snabbt och gick upp till drygt 38 trots alvedon. Men efter bara ett par timmar så gick den ner och var borta till morgonen. Få se hur det går i natt men jag känner inget än så länge. Hoppas det inte blir någon kolangit. Ska i alla fall ta blodprover i morgon för att kolla läget, skulle ha tagit dem i dag men jag hann lämna HS innan jag fick besked om detta.
Idag var jag hos fysioterapeut och kurator. Alla tester gick bra hos fysioterapeuten:). Jag fick resa mig upp från en stol 10 ggr så snabbt jag kunde, där hamnade jag på spannet 60-65 år. Och jag är ju nästan 60 så det var helt ok. Sen var det en apparat jag klämde så hårt jag kunde i handen. Jag var starkare i vänster än höger trots att jag är högerhänt. Där kom jag i nivå med de som är 55-59 år, så det var ju helt klart godkänt. Det sista jag fick göra var att gå uppför trappor tre våningar så snabbt jag kunde. Där fanns ingen åldersjämförelse men värdena var bra. Benen darrade nästan när jag var uppe så det skulle väl inte skada med lite bättre benmuskler. Annars tyckte hon det var ok med mina promenader på ca 20 minuter och mitt gymnastikprogram som jag gör ca 3-4 ggr i veckan (fast målet är varje dag...). Men det gör inget om jag orkar utöka min träning lite. Det är dock inga problem med min ork inför operationen.

Kuratorn har jag träffat ända sen min förra transplantation, även flera gånger under dessa tre år. Vi gick igenom hur min status var, dvs med bostad, ekonomi, nätverk mm. Och hur jag känner inför en andra transplantation. Jag svarade att jag är beredd att tacka ja om jag för möjligheten men att jag vill veta lite mer om riskerna som jag förstått är lite större en andra gång. Men det kan jag få veta av kirurgen vi ska träffa i morgon. Om jag får ett nej så måste jag verkligen tänka över min livssituation och tänka om för det betyder ju att mitt liv kommer att fortsätta såhär. Hur som helst så känns det skönt att snart få ett besked.

Det är inte säkert jag skriver något i morgon utan först på torsdag efter konferensen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar