måndag 4 januari 2016

Allt väl på det nya året men inget jobb ännu

Från nyårsafton och fram till igår eftermiddag har jag känt mig ovanligt pigg. Jag sov över två nätter hos M och A. Vi åt gott och jag hade rätt bra aptit och provade till och med att dricka lite vin till maten, det borde jag inte har gjort för jag fick rätt ont i magen. Har säkert nån magkatarr pga all antibiotika. På natten sprang jag på toa titt som tätt men efter tredje tabletten Dimor lugnade magen sig. Trots detta så mådde jag inte illa och kände mig pigg dagen efter. Känner också till och från en molande värk i levertrakten, under höger revbensbåge. Så nåt är det med gallgångarna. På nyårsdagen kom min son A förbi också och vi spelade kort efter middagen. Det var verkligen roligt och nu när jag mår bättre känner jag ännu tydligare hur alert jag är jämfört med innan transplantationen. Jag tänker fortare (tror jag;)), och blir inte trött i hjärnan utan när jag blir trött så är det kroppen som säger ifrån. Det är verkligen underbart och jag blir lätt gråtfärdig när jag känner krafterna återvända. Det är för otroligt för att vara sant.
Jag kom hem i lördags kväll och nu är jag inte så deppig över att vara hemma. Ett nytt år, ljuset och krafterna återvänder. Nåt jobb blev det dock inte. Jag hade så sett fram emot att börja jobba idag men igår kväll fick jag feber och kände mig inte så bra. Kurade i soffan hela kvällen. Sen fick jag tillbaka klådan ordentligt. Den har legat och pyrt några dagar men nu kom den igång ordentligt. Jag fick köra med hela programmet: 3 Atarax kl 8 på kvällen, en Imovane (sömntablett) och två Tavegyl när jag skulle sova (jag tar Imovane och Tavegyl med lite mellanrum eftersom Tavegyl förstärker sömntabletten enligt bipacksedeln). Fotsulorna kliade dock så infernaliskt innan sömntabletten hunnit verka så jag fick stoppa dem i en balja med iskallt vatten. Det hjälper faktiskt. Jag han somna innan de började klia igen.
I morse hade jag ingen feber men kände mig matt så jag stannade hemma. Ringde mottagningen om nytt läkarintyg och läkare C ringde tillbaka vid femtiden. Hon skickar ett läkarintyg fram till den 11 januari då jag har ett läkarbesök så får vi se sen. Det är ju inte så lätt att veta när jag mår bra och när jag inte gör det.  På torsdag har jag provtagning. Annars inget inplanerat.

1 kommentar: