fredag 28 april 2017

Läkarbesök 20 april

Tog inplanerade prover den 19 april och träffade läkare G. på HS den 20 april. Trots allt som hänt så var proverna riktigt bra. CRP hade t om sänkts något, och ASAL och ALAT var nästan normala. G. sa att han hade förväntat sig högre prover efter att ha läst journalen om långfredagens äventyr. Jag sa att nu mådde jag bättre, men inte helt. Det gör ofta ont i leversidan, sticker eller känns som kramp så jag får svårt att ta djupa andetag eller bara någon dov smärta. Men att jag ändå var tillbaka och jobbade och att det gick bra. Han bokade in en magnetröntgen, det pratade ju läkaren jag träffade förra gången också om. Provet som skulle visa antikroppar mot donatorn visade inga sådana. Jag gissade det eftersom ingen hade ringt men det var bra att få se resultatet svart på vitt.
Jag får för det mesta träffa underläkare och G. var ny för mig. Ibland känns det jobbigt när jag får träffa nya läkare. Det går bra med flera läkare när det inte är så många. Men just nu längtar jag tillbaka till min läkare på Gastro på HS. PS. Jag gick hos honom i 15 år innan det var dags för transplantation och jag överfördes dit. Om allt lugnar sig, när allt lugnar sig;), så får jag komma tillbaka till honom, jag har också läst någonstans att det dröjer ca 3 år innan man få lämna transplantation om man haft AIH. Så det tar ett tag.

Jag kommer att göra MR den 4 maj och har en ny läkartid bokad den 17 maj. Det blir spännande att höra vad de kommer att se där. Just nu mår jag ändå rätt bra. Har kommit igång rätt bra med att gå på gymet. Har varit hos en mycket bra fysioterapeut på vår företagshälsovård som mest jobbar med cancersjuka som behöver komma igång med träning. Hon peppar mig rätt mycket vilket jag verkligen behöver för jag är för försiktig. Så nu ska jag träna två gånger i veckan på gymet på jobbet och sen träffa henne om en månad ungefär. Det är bra för då måste jag träna, det går ju inte att komma till henne annars.....

I moron åker jag till Malmö för att träfaa barn och barnbarn över helgen. Det blir fint.

Önsker er en fin Valborg!


1 kommentar:

  1. Vad bra att värdena är bra även om du inte mår 100! Set ska bli spännande att höra vad dom hittar på MR.
    Ha en skön helg och hälsa skåningarna så mycket!
    Kram

    SvaraRadera