fredag 11 januari 2019

Besök hos SSK, mår lite bättre

Från den 30 december har jag haft lägre feber och ibland ingen alls. Febern är inte direkt feber men jag känner tydligt att den stiger även om det bara är till 37,4 eller nåt. Men förmiddagarna kan vara nog så motiga ändå. Värk i kropp och huvud, frusen och dålig aptit. Det brukar går bra med en morgonmacka (och då kan jag t om vara lite sugen!) Men sen kryper det på. Blir också orolig i magen och tar oftast en Dimor varje morgon. Förmiddagen blir en mellantid då inte så mycket sker, att jag sitter och skriver nu vid 10 på förmiddagen är ett litet underverk. Få se om det håller i sig.
Mina dagar brukar börja vid 12-13 tiden då febern eller känslan av att vara sjuk släpper. De senaste dagarna har jag yogat enligt ett yinyogaprogram jag har i en app. Det är mycket vila  samtidigt som man sträcker musklerna i olika positioner. Ett skönt sätt att börja dagen. Mitt stora mål är att ta en promenad varje dag och för det mesta lyckas jag. Då går jag faktiskt på rätt raskt och känner mig förvånad att jag nyss låg i soffan och knappt orkade röra mig.
Jag orkar läsa också nu när febern har släppt något, och så har jag satt igång ett jättebroderi av en örn, 3D. Korsstygn. Syr lite varje dag medan jag lyssnar på radio, det är jätteroligt men blir nog inte klar förrän i nästa liv😏.

Var hos SSK i måndags enligt plan. Proverna jag tog innan var något bättre än de jag tagit under hösten  CRP 34 (sjunkit från 45) och biblirubin normalt, bl a. Så det är bra. Jag frågade om jag skulle ta influensavaccin men det ska jag inte eftersom febern ändå kommer flera ggr i veckan. Om jag skulle få feber av sprutan så kan det trigga igång något som inte vore bra eftersom kroppen redan nu går på högvarv, sa läkaren som SSK frågade om detta. Tur att jag inte tagit den. Men risken är nog inte så stor att jag drabbas av influensan för jag är mest hemma och tar sjukresor till de olika läkarbesöken. Vikt: 65 på morgonen.
På något sätt går tiden och på söndag har jag stått på kö i fyra månader. Försöker påminna mig om att det kan ta ett år fast det vill jag inte lyssna på. Jag hoppas det sker under våren.

Förutom feber, trötthet och dålig aptit så har jag till och från en jobbig klåda. Inte på dagen men på natten och ibland på kvällen. Tar två tabletter Atarax och sömntablett varannan eller var tredje natt. Sömnen är sådär men jag tar ändå inte sömntablett varje natt, vill inte fastna i det.

Nästa vecka har jag tandläkare inbokat, då måste jag åka kommunalt, hoppas jag orkar det. Sen är det inget inbokat mer i januari. Rapporterar om det blir något förändring. Om jag rings in hoppas jag mina barn kommer ihåg att skriva lite i bloggen.

God Fortsättning på den nya året!



Ett tidiare broderi: levrar simmande bland pärlsjögräs😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar