lördag 22 december 2018

Allt går sin gilla gång

Har haft en del telefonsamtal med PS och andra läkare, tagit nya prover (som visade ungefär samma värden som de senaste proven) och var även på ultraljud igår den 21 december. Det visade inget nytt från ultraljudet i september. Det gjordes för att kolla så ingen sten eller så satt i gallgångarna. Det fanns inte heller någon vätska i buken. Det var bra besked.
Annars fortsätter det som vanligt, lite feber eller knappt feber en eller två ggr per dygn och som håller i sig några timmar. Känner mig rätt sänkt när den går upp även om det bara är från min vanliga temp ca 36,7 till runt 37,7, Ligger bara och huttrar och har ont i kroppen under ett täcke, sen tar det lite tid att få tillbaka krafterna efter att febern gått ner igen. En läkare jag pratade med på hepatologen sa  att det kan bli så efter ett tag med kolangiter och att det inte finns så mycket att göra. Det enda är att om febern blir hög så måste jag åka in akut. Men den är snäll och har inte stuckit iväg än så länge. Jag provade ca en vecka med att lägga till en antibiotika, Ciprofloxacin, men det gjorde varken till eller ifrån, så nu är jag tillbaka till Amoxicillin två ggr per dag.
Det är väl så här det kommer att vara tänker jag fram till transplantationen. Det är ju gott och väl så, det är värre om jag blir sämre och skulle behöva åka in.

Planen framöver är besök hos SSK på hepatologen den 7 januari och hos läkare PS den 25 februari. Sen borde jag få någon kallelse för byte av stent i urinledaren till mitten av februari. Och så bara vänta på samtalet.....men jag tror det dröjer. Nu har det gått ca 3,5 månader.

Min bror Per med, fru och en brorson kommer hit ända från Piteå för att fira jul med mig, ett av mina barn och min pappa. Det är jag så glad över, nu när jag varken kan eller orkar åka någonstans. Vi tar det lugnt, inga julklappar eller överdådig mat. Bara ett julklappsspel:).

Önskar er en God Jul och Gott Nytt År!
🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar