söndag 12 juni 2016

Besök hos hudläkare, ny stressfraktur och sänkan nästan normal

Sen sist har jag besökt hudläkare J. på hans klinik Hudcentrum. Jag gick ett tag hos honom både på KS och på hans klinik men nu jobbar han endast på Hudcentrum. Jag fortsätter att gå till honom där för på KS träffar jag olika läkare varje gång på Hud och det blir ingen kontinuitet. Jag har ju mycket vårtvirus och lite andra hudåkommor som biverkan av de immunsuppressiva medicinerna. J. kylde några vårtor på mina fingrar.

Den 1 juni fick jag en ny stressfraktur i vänster fot. Såg att den senaste, också i vänster fot kom den 23 augusti, två dagar innan transplantationen. Det var ju ett bök med kryckor och rullstol i början:). Ingen vet varför jag får dessa stressfrakturer, de kommer utan att jag märker att jag har gjort något. Jag har osteoporos men enligt den läkare som tar hand om det så har stressfrakturer inget med det att göra. Och jag som så gärna ville börja dansa balett igen i höst. Nå, som min dotter sa, jag får satsa på våren istället. Det tar ca 4-6 månader för detta att läka. Så nu är det krycka som gäller och foten gör ordentligt ont på kvällarna.

Jag tar prover varje vecka nu och förra veckan ringde SSK I från F61 och sa att ASAT och GT var förhöjda vilket tyder på gallproblem. Jag känner dock inte av det speciellt. Mår inte så bra som jag gjorde direkt efter ERCPn men inte heller så dåligt. Är lite frusen och känner mig lite halvsjuk till och från och mår lite illa ibland.  Jag fick ta om proverna i torsdags och senare på dagen ringde läkare I. Proverna hade inte rört sig varken ner eller upp. I. tyckte dock inte det var nåt vi måste göra eftersom jag mådde rätt bra. I morgon ska jag ta nya prover och sen åker jag kvickt som tusan till Skåne innan någon läkare ringer....nej det är säkert helt ok allt. Men jag ska på semester och låna pappas bil och semestra med vännerna K. och M. i Torekov och sen ska jag till Malmö för att hälsa på mina barn där. Det ska bli så roligt att köra, jag vågade inte köra när jag var dålig innan transplantationen eftersom jag hade så dåliga reflexer och var så trött. Jag har fått med mig remisser till prover för att kunna ta på vanliga vårdcentraler i Skåne och sen i Piteå dit jag ska veckan efter midsommar. Och just det, CRP var ner i 9 nu, det är ju helt otroligt! Så bra har inte sänkan legat sen före transplantationen. Hoppas nu den håller sig där. Kanske senaste antibiotikakuren gjorde susen.
Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för att du får må bra på semestern och får det riktigt bra! Hälsa barna och brorsan! Vi är på Väddö på semestern. Hör av dig om du har några semesterdar över så du kan komma ut!
    Kram

    SvaraRadera