tisdag 6 juli 2021

Uppdatering

 


Oj, längesen jag skrev. Vad har hänt sen sist på lever- och hälsofronten?

  • Jag tar prover var tredje månad och de är fortfarande helt normala. Nästa gång är i september.
  • Jag har opererat bort ett basiliom ovanför läppen, kollar huden var sjätte månad, vilket behövs. 
  • Har äntligen minskat på Mycophenolate (MFF), tar nu 250 mg morgon och kväll istället för 500. 
  • Tog ett T-cellstest (jättedyrt) för att se om jag fått något skydd efter att jag fått min andra spruta. Tyvärr 0 T-celler. Så enligt min läkare har jag inget skydd. Hoppas att vi transplanterade får en tredje spruta. MFF verkar vara en av de sämsta medicinerna för att få ett svar på vaccinen så jag är glad att vi har minskat den. Enligt läkaren kan vi kanske ta bort den helt så småningom.
  • MR på bukspottkörteln som visade att allt är ok med de sidogångscystor jag har där. Ska ta ett i höst igen och om allt är ok då kommer jag att ta ett nytt MR varje år istället för varje halvår, så länge jag är operabel, som det stod i min journal. Vilka ord de använder...
Mår bra i stort, har ibland dagar då jag är lite matt och har huvudvärk, vet inte vad det beror på, men jag får acceptera det. Åker in till jobbet en dag i veckan och kan träffa personer som är vaccinerade vilket känns väldigt bra. Nu på sommaren badar jag och kan simma lite då havet är så varmt. Har lagt springandet på hyllan just nu, få se om jag tar upp det i höst eller helt struntar i det. Verkar som om jag alltid får någon infektion när jag försöker. Det får kanske räcka med ridning, promenader och dans. Dansar jazzdans digitalt med en superbra lärare. hur roligt som helst.

Ha en fin sommar🌻🌞 jag skriver igen i höst. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar