onsdag 12 juni 2019

Tre månader! Resa till Malmö och mår bättre.

Resan till Malmö blev av:) och jag mår mycket bättre sen jag slutade med antibiotikan så det var alltså den jag mådde så dåligt av.
Ett av såren är helt läkt nu och det andra är endast 1,5 mm djupt så det är bara en lite lapp på det.
Jag har tagit prover och ultraljud inför 3-månaderskontrollen. Den 20 har jag läkarbesök och samtal med koordinator inbokat. Ultraljudet verkade helt ok vad gäller levern, läkaren som utförde det berättade lite under tiden. Urinblåsan var grumlig. Njurproverna ser inte heller så bra ut enligt vad jag ser och det urinprov jag tog inför 3-månaderskollen visade också en del märkliga svar. Mycket hög halt av albumin t ex.
Idag var jag på F61 för att lägga om piclinen och fick då veta att jag ska få träffa en njurmedicinare den 24 juni. Hon jobbar på transplantation. Det ser jag fram emot, det känns lite svajigt med njure och stenten och risk för infektioner. Har återigen rätt ont när jag kissar men det verkade inte vara några bakterier i urinen så det är väl stenten som stör.

Igår träffade jag sjukgymnast på företagshälsovården och fick ett bra träningsprogram. Hon tyckte det var lite för tidigt (eller onödigt) att träna på gym och att jag istället skulle komma långt med gummiband och att använda kroppstyngden. Så nu har jag ett utökat program och med ett hårdare gummiband. Ska träffa henne om sex veckor igen. Då hoppas jag vara starkare!

Planen nu är att åka till Malmö igen några dagar och sen är det läkarbesöket och nya prover den 20 juni. Efter min deppiga period så är jag nu glad igen. Den 6 juni vaknade jag och kunde plötsligt glädjas åt sommaren, det var fint. Och det var också tremånadersdagen för mig och min nya lever. Otroligt att det har gått så bra.
Glad midsommar önskar jag er🌿🌸🌻

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll nu. Själv är jag dunderförkyld och har tappat rösten, men det går väl över.
    Har du lite tid över i sommar kan du väl komma ut till oss på landet några dar? Det skulle vara kul!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore fint att komma ut till er på landet! Vi får höras om tid. Åkte på en ny infektion i Malmö som du kommer att se på bloggen men är bättre nu. Hoppas din förkylning lagt sig. Vi hörs! Kramar:)

      Radera