måndag 17 juli 2017

Aclasta- till sist....

Den 13 juli var jag till Huddinge för Aclastainfusion mot benskörhet, jag har skjutit upp den i flera omgångar. Första gången jag fick infusionen var våren 2015, inför transplantationen. Sen tyckte läkar MP, osteoporosläkaren, att det inte behövdes förra året men att det blivit lite sämre i år. Det är rätt vanligt att få influensasymtom som biverkan men jag slapp det denna gång. Skönt. Det var mycket ovanligt att någon fick det andra gången berättade den SSK som jag utförde det hela. Hon sa också att det nyss var på nyheterna att man nu kommer att förorda Aclasta i många fler fall än hittills. T ex för alla som tar kortison under en längre tid.

För övrigt klarade jag mig utan feber hela förra veckan och det gick rätt bra att jobba även om jag var riktigt trött på kvällarna. Har diffusa symtom, som värk i armarna, musklerna tror jag, på mornarna, huvudvärk likaså. Aptiten är fortfarande dålig och jag har inte lyckas gå upp i vikt trots näringsdryckerna, men jag får väl ha tålamod.

Igår fick jag feber igen, inte alls mycket, 37,6 ungefär men jag känner av det ordentligt. Stannade hemma hela dagen och tog det lugnt. Tyvärr kan jag inte vila så mycket då min rastlösa ben gärna sätter igång mitt på dagen. Det märker jag inte av när jag jobbar eller håller igång. Den medicin jag tar mot RLS eller WED som den kallas ibland håller benen lugna på natten men istället har jag besvären på dagen. Så jag kan bara ligga några minuter åt gången sen måste jag göra något. Men det är ok, det är lika påtagligt varje dag, och har jag hög feber så märks det inte.
Idag är jag något bättre, ingen feber men trött och med en märklig torrhosta. Hemma från jobbet.

Har också skickat ett meddelande till Transplantation, F61, om mina järnvärden. Jag bad dem att lägga in prover på detta den 1 augusti, för jag upplever inte att Duroferon hjälper. Fick ett svar att de ska göra det och att jag får träffa en överläkare den 23 augusti för en anemiutredning.

Det var allt för nu.

Ha det så fint!

2 kommentarer: